Social media

Are you a Pirate? / Heerema Fabrication Group

Uitdaging

Voor Heerema Fabrication Group is een veilige en ongevalsvrije werkomgeving een essentieel streven. De werknemers moeten dit niet alleen inzien maar ook dagelijks in de praktijk (blijven) brengen. Een campagne moest veiligheid tussen de oren zien te krijgen.

Concept

Veilig werken gaat uiteindelijk over gedragsbeïnvloeding. IMAGE-IN bedacht en creëerde voor HFG de figuur van een piraat, die door risico zoekend en stoer gedrag getekend is. De piraat fungeert als aangever om verschillende veiligheidsthema’s onder de aandacht te brengen. Het letterlijk gespleten beeld van de piraat/werknemer houdt de werknemer een spiegel voor. Daarbij wordt hij of zij voor de keus gesteld: wil ik een piraat zijn of een HFG werknemer in hart en nieren?

Creatie

Film is in deze campagne de ideale kapstok om de verschillende veiligheidsthema’s aan te dragen. Een intrigerend medium, ideaal om de diverse en internationale doelgroep aan te spreken en met veel mogelijkheden om het thema verder te vermarkten. Zoals door middel van filmposters, flyers, levensgrote cut-outs, website, social media, vlaggen en giveaways. Op de speciale themawebsite kan niet alleen alle informatie worden gevonden, het is ook het podium van een fotowedstrijd voor werknemers. Met levensgrote cut-outs van de piraat/werknemer kunnen ze op de foto.

Resultaat

De hele campagne is in één jaar uitgerold. En hoewel het nog te vroeg is om resultaten in de cijfers te zien, is het wel duidelijk dat de campagne is aangeslagen. De piraat is voor werknemers een begrip geworden en voor leidinggevenden een prima handvat om het thema veiligheid bespreekbaar te maken en te houden.