Ook in het amateurvoetbal is er behoefte aan efficiënte communicatie. Eyefinder heeft een internet applicatie ontwikkelt waarmee simpel, goedkoop en professioneel kan worden gecommuniceerd. Aan IMAGE-IN de opdracht om dit product in de markt te zetten.
Op basis van onderzoek onder 5000 amateurclubs in Nederland is het profiel van de doelgroep bepaald. Deze informatie is ook gebruikt om het merk te ontwikkelen met uitingen die de doelgroep aanspreken. De hele campagne wordt digitaal via internet uitgerold.
De merknaam Soccercontrol, inclusief de merkbelofte “Grip op elk moment” en treffende brand identity vormen de aftrap. In de introductiecampagne wordt de doelgroep via een reeks digitale nieuwsbrieven en via social media met korte aansprekende filmpjes uitgenodigd de website van Soccercontrol te bezoeken. Hier vindt men uitgebreide informatie, kan een demo-account worden aangemaakt en tutorials worden bekeken.
Een nieuw merk is geboren. De respons op de introductiecampagne is hoog en het product slaat duidelijk aan bij de doelgroep.